آیا رنگ انتهای تیوپ خمیردندان مهم است ؟

آیا رنگ انتهای تیوپ خمیردندان مهم است ؟

شاید برایتان جالب باشد که رنگ روی تیوپ خمیردندان هیچ نشانه ای برای سلامتی یا ضرر همراه خودش ندارد و این فقط یک شایعه است.
ارتباط رنگ‌های سبز، آبی، قرمز و یا سیاه روی بسته خمیردندان با محتویات داخل آن چند سالی است که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و حتی سایت‌های زیادی این موضوع را تایید کرده بودند که در نهایت متوجه شدند که شایعه ای بیش نیست.


مطلبی که به عنوان شایعه در سایت‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده بود:
زمانیکه شما خمیردندان می‌خرید، اگر متوجه قوطی یا لوله خمیر شوید، در پائین آن به یکی از چهار رنگ زیر علامت گذاری شده است:
• رنگ سبز : خمیردندان از مواد طبیعی ساخته شده است.
رنگ آبی: خمیردندان از مخلوطی از مواد طبیعی و مواد دارویی ساخته شده است.
رنگ قرمز: خمیردندان از مواد طبیعی و مواد شیمیایی ساخته شده است.
رنگ سیاه : خمیردندان کاملاً از مواد شیمیایی ساخته شده است.


این خبر واقعیت ندارد و یک شایعه است.


رنگ این مربع‌های کوچک در انتهای قوطی خمیردندان‌ها هیچ معنی خاصی ندارد و مربع رنگی انتهای تیوب خمیردندان فقط نشانه‌ای برای چشم الکتریکی دستگاه بسته‌بندی است و ارتباطی با محتویات آن ندارد زیرا همه خمیر دندان‌ها دارای ترکیبات شیمیایی هستند و اینکه فلان خمیردندان صد درصد گیاهی یا ... است معنی ندارد.

رنگ ها به چه دلیلی روی بسته‌بندی خمیردندان‌ها وجود دارد؟ 
رنگ انتهای تیوب خمیردندان برای شناسایی‌های مربوط به بسته‌بندی اتوماتیک است. یک چشم الکتریکی قبل از پرس ته تیوب، سطح صحیح را توسط این خطوط رنگی شناسایی و دستگاه، لوله را در جهت صحیح می‌چرخاند. به این خطوط نشان چشم(Eye Mark) گفته می‌شود.
این نوارهای رنگی می‌توانند به هر رنگی باشند؛ سبز، آبی، قرمز، سیاه و حتی صورتی و قهوه‌ای.

اینبار که به خرید می روید لازم نیست برای دانستن محتویات تیوپ به رنگ نوار‌های انتهای آن دقت کنید، فقط کافیست قسمت ingredient یا همان مواد تشکیل دهنده چاپ شده روی تیوپ را مطالعه بفرمایید و ازین طریق بفهمید این مواد برای سلامت شما مضر اند و یا خیر .

دیدگاه ها (0)

ارسال دیدگاه

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری