فیس واش یا صابون؟ کدام یک برای پوست بهتر است؟

فیس واش یا صابون؟ کدام یک برای پوست بهتر است؟

پوست صورت برای حفظ زیبایی خود نیاز به مراقبت صحیح دارد؛ یک مراقبت طبیعی و کامل به صورت روزانه. به این دلیل که پوست صورت نازک است و بیشتر از بقیه قسمت های بدن در معرض عوامل محیطی و خارجی قرار می گیرد .

وقتی نوبت به شست و شوی صورت می رسد شما به صورت کلی دو راه دارید؛ از صابون استفاده کنید یا از فیس واش. از آنجا که صابون برای پوست خشن است توصیه می شود از صابون استفاده نکنید و برای شست و شوی صورت از فیس واش یا فوم های با پی اچ تنظیم شده استفاده کنید.

چرا از صابون های ساده استفاده نکنیم ؟

1- صابون ها پی اچ قلیایی دارند حال آنکه پوست اسیدی است.

پی اچ پوست به صورت نرمال بین 4 تا 6.5 است. حتی اگر پوستتان چرب باشد، ترکیب قلیایی پوست باعث می شود پوست خیلی خشک شود و چربی طبیعی خود را از دست بدهد و زمینه برای مشکلاتی مانند اگزما و پوسته ریزی فراهم می شود.

2- به پوست صورت آسیب می زند.

روغن هایی که به صورت طبیعی بر روی پوست وجود دارند به صورت یک لایه محافظ عمل می کنند و پوست را برابر عوامل محیطی مانند آلودگی ها و اشعه فرابنفش خورشید محافظت می کنند. شست و شوی صورت با صابون باعث تشدید چروک های پوست و ایجاد حالت رنگ پریدگی در پوست و حتی باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد جوش می شود.

چرا از فیس واش استفاده کنیم ؟

شما وقتی از فیس واش مناسب پوستتان استفاده می کنید خیالتان راحت باشد که در ترکیبش موادی را دارد که کمک می کند پوستتان بهترین حالتش را حفظ کند.

یک فیس واش خوب آلودگی ها را به خوبی از سطح پوست شما می زداید و در عین حال چربی مفید پوستتان را هم از بین نمی برد و پی اچ نرمال سطح پوست را حفظ می کند.

فیس واش انواع مختلف دارد که بر اساس نوع پوستتان باید محصول مناسب خودتان را تهیه کنید تا بهترین جواب را به شما بدهد.

مطلب نهایی

آیا فیس واش بهتر از صابون است ؟

بدون شک همینطور است و مزیت دیگر فیس واش نسبت به صابون این است که بسته بندی بهتری دارد و نسبت به آلودگی های محیطی مقاوم تر و حمل آن راحت تر است.

دیدگاه ها (0)

ارسال دیدگاه

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری